Born in 1987, live and work in Lausanne, Switzerland.



Statement:



Is there any such thing as a “dead” image and, if so, what would the “corpse” look like? Simple, absurd questions like these have led me to engage in a physical, anatomical relationship with photographic material. Through the appropriation of archive photographs and with minimal intervention on my part, I attempt to underline this idea of a photographic “body” and to explore the relationship between an image and its paper format. The prism through which I perceive the medium leads me to consider a photograph as an object that is complete in itself rather than as a window depicting the world. A print therefore becomes a new sort of sensitive surface that is able to fix what is happening around it and, as a result, to testify to a wide range of physical, political or social phenomena, but also the use to which it is subject. This physical and formal approach enables me to became an observer of public forms, questioning our visual language and our relationship with images. I am a viewer before being a creator.



........................................................



Existe-t-il des images "mortes"? Si c'est le cas, à quoi ressemblerait leur "dépouille"? Ces questions, simples et absurdes, m'ont amené à engager une relation plus physique et anatomique envers le matériau photographique. C'est par l'appropriation d'image d'archive et des interventions minimales que je tente de mettre en relief cette idée du corps photographique, de l'équilibre entre image et support. Le prisme à travers lequel j'aborde le médium m'a amené à considérer la photographie en tant qu'objet, et non pas comme une fenêtre représentant le monde. Par conséquent, le tirage devient une nouvelle surface sensible, prêt à fixer ce qu'il advient autour de lui et à témoigner des phénomènes physiques, sociaux ou politiques ainsi que des usages dont il fait l'objet. L'approche matérielle et protocolaire, me permet d'être un observateur des formes publiques, questionnant notre langage et notre relation à l'image. Elle me permet d'être spectateur avant d'être créateur.





CV:



Formation:



2012-2014 Formation supérieure de photographie de Vevey, Diplome ES
2008-2012 Ecole de Photographie de Vevey, Diplome CFC



Exhibitions:



2016


reGeneration 3, Museo Amparo (curatrice : Anne Lacoste & Lydia Dorner), Puebla , MEX
Espèces d'Images, BAC (curateurs: Sébastien Leseigneur & Delphine Renault), Genève, CH


2015


Simon Rimaz, Photoforum PasquArt, Bienne, CH (Solo)
reGeneration 3, Musée de L’Elysée (curatrice : Anne Lacoste & Lydia Dorner), Lausanne, CH
Picturoïde, Forma Art Contemporain, Lausanne, CH (Solo)


2014


Der Fotografische Körper, Exp12 (curatrice : Anna Meschiari), Berlin, DE
Against the Grain, Centre de la photographie de Genève (curateur : Sébastien Leseigneur), CH
Do you speak Touriste, Musée d’Art de Pully (curatrice : Pauline Martin), CH
Imago, Galerie Forma (curatrice: Myriam Ziehli), Lausanne, CH


2013


Instrumental Break, Romandie Club (curateurs : Joel Vacheron & Stefan Burger), Lausanne, CH
Càrn, Centre Doret, Vevey, CH
Pose, Grange de Dorigny (curateurs : Julien Gremaud & Myriam Ziehli), Lausanne, CH
How To Look at The Beast, La Nuit des Images, Musée de L’Elysée, Lausanne, CH (Projection)


2012


Photo 12, Maag EventHall, Zurich, CH
Payday, Centre Doret (curatrice : Eva Leitolf), Vevey, CH
Julie ou la nouvelle Héloïse, Festival Images, Musée Historique de Vevey, CH (Solo)
Mois de la Photo, Red Studio, Paris, FR


2011


Delhi Photo Festival 2011, India Habitat Center, New Delhi, IND
Selection/ Auswahl 11, Photoforum PasquArt, Bienne, CH
Prix Photo 2011, Kornhaus Forum, Berne, CH


2010


Near by Night 2, Standard/Deluxe, Lausanne & Galerie Imaginaid, Genève, CH
Selection/Auswahl 09, Photoforum PasquArt, Bienne,CH
Une collection, Centre Doret, Vevey, CH